top of page

Celebrating Learning – Kindergarten and 5th Grade Online Classes


Students from kindergarten are learning about our globe and developed a beautiful project with the help of their teachers and parents, in order to find out more about our continents, countries and cities. Some of the questions they answered were:

  1. Which continent is the largest/hottest/coldest/smallest?

  2. In which continent is your country located?

  3. What city do you live in?

Students were prompted to use pictures of some of their trips and use some basic structures of English, e.g. This is Kamandu. It is in Nepal. I want to travel to Katmandu one day, in order to explain what they have learned.

We share the video produced by Mariana Pardo, from PKC, and congratulate her for her creativity, imagination and quality work! We also congratulate all students from Kindergarten for their commitment, as well as their parents for their support. Thanks to Sandra Rosero, the PKC English teacher, as well as her colleagues, Diana González and Margarita Gatián, for designing, planning, and implementing this project!

5th Grade

We also want to share with you the work of 5th grade students in their iCare project. 

For Virtues Development, students chose a shared goal with their family and defined the roles and jobs of each member required to attain such goal.

The following are the results!


Resumen: mientras disfrutan de sus clases en línea, los estudiantes de Jardín están aprendiendo sobre el globo terráqueo, para lo cual desarrollaron un lindo proyecto con la ayuda de sus docentes y profesores.  El propósito fue conocer y tener información acerca de nuestros continentes, países y ciudades. Algunas de las preguntas que contestaron fueron:

  1. ¿Cuál continente es el más grande, caliente, frío, pequeño?

  2. ¿En cuál continente está tu país?

  3. ¿En qué ciudad vives?

Compartimos el video de Mariana Pardo y la felicitamos por su creatividad, imaginación y trabajo de calidad. Felicitamos también a todos los estudiantes por su compromiso, y a sus padres por el apoyo en todo este proceso de Aprendizaje en Casa. Le enviamos un agradecimiento especial a Sandra Rosero, nuestra docente de Inglés de Jardín C, a Diana González de Jardín B, y a Margarita Gaitán de Jardín A, por diseñar, planear e implementar este proyecto.

Además, compartimos con ustedes las evidencias del trabajo de los estudiantes de 4º en su proyecto iCare. 

En clase de Desarrollo de Virtudes, los estudiantes eligieron una meta compartida con su familia y definieron los roles y tareas que cada uno llevaría a cabo para lograrla.

¡Estas son sus evidencias!





5 visualizaciones0 comentarios

Commentaires


bottom of page