top of page

Water Project in English Class

In English Class, we have been reading a novel called “A Long Walk to Water” by Linda Sue Park. This novel is about two young people, both of whom are from southern Sudan. We first meet eleven-year old Nya. It is 2008, and she spends her days fetching water for her family. Every day, Nya travels back and forth from her village to the pond, not once but twice. Next, we meet Salva, also eleven years old, but the year is 1985. War between the government and the rebels has reached his village, and in the process he loses his family. 

We have linked this unit to the Integrated Project theme of water and to UNSDG 6: Ensure availability and sustainable management of water and sanitation for all. 

Our project has two parts. Firstly, students participated in a water challenge where they had to experience the feeling of carrying the same amount of water as Nya. In the book, Nya had to carry 18L of water for her and her family, and she walked for many hours every day. Half of the students participated, and the other half interviewed the students who participated. 

Here is an interview with Sebastián Amaya Rojas and Maya Aristizábal Hernández, who participated in the activity.


The second part of this project was a video diary to document how much water students used in a day at home. Students compared this to the amount of water that Nya and her family had to live on. After, students reflected on their use of water by answering the following questions:


How much water did you use?


Was this more or less than you expected?


What were the challenges of this activity?


How much water do you think you use in your normal day-to-day life?


Has this activity helped to raise your awareness of your use of water? In what ways?


Are you efficient in your use of water on a day-to–day basis? Is this important to you? Why? Why not?


How can you improve your water efficiency at home?

Here is a video from Andrés Urea:


Here is a video from Maya Aristizábal:


A special thank you to the participating members of this project:

The HS English Team: Richard Moreno, David O’Donoghue and Jenny Chant

Sustainability: Matthew Reis

Physical Education: Alison Mireya López Sepúlveda

Virtues Development: Ana Maria Campos Rosario, Celina María Rojas Díaz, Gabriela Afanador and Mauricio Hernández Rodríguez

Jenny Chant Acevedo English Teacher High School – Grades 9-12

—————————————————————————–

En clase de inglés, hemos estado leyendo una novela titulada “A Long Walk to Water”, de Linda Sue Park. Esta novela trata de dos jóvenes, ambos del sur de Sudán. Primero conocemos a Nya, de once años. Es 2008 y se pasa el día buscando agua para su familia. Todos los días, Nya va y viene de su aldea al estanque, no una sino dos veces. A continuación, conocemos a Salva, también de once años, pero en 1985. La guerra entre el gobierno y los rebeldes ha llegado a su aldea, y en el proceso pierde a su familia.

Hemos vinculado esta unidad al tema del Proyecto Integrado, el agua, y al ODM 6: Garantizar la disponibilidad y la gestión sostenible del agua y el saneamiento para todos. Nuestro proyecto consta de dos partes. En primer lugar, los alumnos participaron en un desafío del agua en el que tuvieron que experimentar la sensación de llevar la misma cantidad de agua que Nya. En el libro, Nya tenía que transportar 18 litros de agua para ella y su familia, y caminaba muchas horas cada día. La mitad de los estudiantes participaron, y la otra mitad entrevistó a los estudiantes que participaron.

La segunda parte de este proyecto fue un diario en vídeo para documentar cuánta agua utilizaban los alumnos en un día en casa. Los alumnos lo compararon con la cantidad de agua con la que Nya y su familia tenían que vivir.

Después, los alumnos reflexionaron sobre su uso del agua respondiendo a las siguientes preguntas:

¿Cuánta agua has consumido?

¿Fue más o menos de lo que esperabas?

¿Cuáles fueron los retos de esta actividad?

¿Cuánta agua crees que empleas en tu vida cotidiana?

¿Te ha ayudado esta actividad a ser más consciente del uso que haces del agua? ¿En qué sentido?

¿Eres eficiente en tu uso diario del agua? ¿Es importante para ti? ¿Por qué? ¿Por qué no?

¿Cómo puedes mejorar la eficiencia en el uso del agua en casa?

Un agradecimiento especial a los miembros participantes en este proyecto.

El equipo de HS English: Richard Moreno, David O’Donoghue y Jenny Chant

Sostenibilidad: Matthew Reis

Educación Física: Alison Mireya López Sepúlveda

Desarrollo de Virtudes: Ana Maria Campos Rosario, Celina María Rojas Díaz, Gabriela Afanador y Mauricio Hernández Rodríguez

5 visualizaciones0 comentarios

תגובות


bottom of page