Class Constitution – As a Choice Theory School

As a Choice Theory school, we prioritize relationships. In that order of ideas, students’ needs and interests are taken into account with the purpose of cultivating stronger student-teacher relationships.

As a result, students have a say in the classroom, and following Jonathan Erwin’s ideas, they participate in developing the classroom rules.

During the first month, students engage in creating a grade-level constitution, which outlines the “shared vision of a quality classroom”, by completing, in general terms, the following steps:

Identify the Behaviors and Attitudes. Create a Living Space. Create Symbols. Placing the Symbols in the Living Space. Group Presentations. The Whole Class Living Space. Give to Get. Get a Commitment. Keep it Alive.

As an example, we present the class constitutions for Preschool, Lower Elementary, Middle School and High School levels.

Together, we strive to foster meaningful and enriching relationships!

Preschool

Lower Elementary

Upper Elementary

Middle School

High School

Alethia Bogoya Principal

——————————————————————————-

Como colegio de la Teoría de la Elección, damos prioridad a las relaciones. En ese orden de ideas, se tienen en cuenta las necesidades y los intereses de los alumnos con el fin de cultivar relaciones más sólidas entre alumnos y profesores.

Como resultado, los alumnos tienen voz y voto en el aula y, siguiendo las ideas de Jonathan Erwin, participan en la elaboración de las normas del aula.

Durante el primer mes, los alumnos participan en la creación de una constitución de grado, que esboza la “visión compartida de un aula de calidad” completando, en términos generales, los siguientes pasos:

Identificar los Comportamientos y Actitudes. Crear un espacio vital. Crear los Símbolos Colocación de los Símbolos en el Espacio Vital. Presentaciones en grupo. El espacio vital de toda la clase. Dar para recibir. Conseguir un Compromiso. Mantenerlo Vivo.

A modo de ejemplo, presentamos las constituciones de clase para los niveles de Preescolar, Primaria Inferior, Secundaria y Bachillerato.

Juntos, ¡nos esforzamos por fomentar relaciones significativas y enriquecedoras!

Alethia Bogoya Rectora

1 visualización0 comentarios