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1, 2, 3, 4, 5, I can count!

Prekindergarten students are always getting introduced to a math concept by a hands-on activity. This is a concrete stage where students have the opportunity to explore using concrete material such as buttons, beans, teddy bears or Cuisenaire rods.

Trough this learning experiences, children develop a solid foundation in counting. They grasp the concept that each counter represents one number, and by physically manipulating these objects, they learn to associate quantity with numerical symbols. As they arrange, group, and count the counters, this tactile approach also enhances fine motor coordination and problem solving abilities. The perfect way to learn and have fun!

Carolina Sandino Pk B Coordinator

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1, 2, 3, 4, 5 ¡Puedo contar!!

Los niños de Prejardín adquieren un concepto matemático mediante actividades prácticas o manuales. Esta es una etapa concreta donde los estudiantes tienen la oportunidad de explorar utilizando material concreto como botones, frijoles, ositos de plastico o las regletas de  Cuisenaire.

A través de esta experiencia, los niños desarrollan una base sólida para contar. Comprenden el concepto de que cada objeto representa un número y al manipular físicamente estos objetos, aprenden a asociar cantidades con símbolos numéricos. A medida que organizan, agrupan y cuentan las fichas. Este enfoque táctil también mejora la coordinación motora fina y las habilidades para resolver problemas. ¡La manera perfecta de aprender y divertirse!

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