Celebrating Renewed Success: Alliance between Rochester School and Universidad de La Sabana

By Christine Taunton, Coordinadora de Comunicaciones

With great excitement and pride, we share with you the renewal of an alliance that has been fundamental to the educational success of our community: the Preferential Admissions Alliance between Colegio Rochester and the Univesidad de La Sabana.

All of our Rochester School students will continue to enjoy a preferential admissions process to Universidad de La Sabana in any academic program of their choice. This partnership is a testament to the quality of our educational community and the trust that Universidad de La Sabana places in our students.

As part of this alliance, students that the school applies to this university have the opportunity to access the Beca de Excelencia (Excellence Scholarship). This scholarship can grant them a significant range of discounts, ranging from 40% to 80% of the value of the semester. This is a valuable opportunity for our outstanding students who wish to continue their education at a renowned institution.

The partnership not only benefits our students, but also offers exclusive opportunities for our teachers. Rochester School teachers can participate in specialized training programs, make use of the Universidad de La Sabana facilities and enjoy pedagogical visits that will enrich their academic and professional experience.

We are excited about the possibilities that this renewed partnership offers our educational community. We believe these opportunities will further strengthen the quality of education we provide at Rochester School and open doors to a successful academic future for our students.

We thank the Universidad de La Sabana for their continued collaboration and support.

Celebramos el Renovado Éxito: Alianza entre el Colegio Rochester y la Universidad de La Sabana

Por Christine Taunton, Coordinadora de Comunicaciones

Con gran emoción y orgullo, compartimos con ustedes la renovación de una alianza que ha sido fundamental para el éxito educativo de nuestra comunidad: la Alianza de Admisiones Preferenciales entre el Colegio Rochester y la Universidad de La Sabana.

Todos nuestros estudiantes del Colegio Rochester continuarán disfrutando de un proceso preferencial de admisión a la Universidad de La Sabana en cualquier programa académico de su elección. Esta colaboración es un testimonio de la calidad de nuestra comunidad educativa y la confianza que la Universidad de La Sabana deposita en nuestros estudiantes.

Como parte de esta alianza, los estudiantes que el colegio postule a esta universidad tienen la oportunidad de acceder a la Beca Excelencia. Esta beca puede otorgarles un rango significativo de descuentos, que van desde el 40% hasta el 80% del valor del semestre. Esta es una valiosa oportunidad para nuestros estudiantes destacados que desean continuar su educación en una institución de renombre.

La alianza no solo beneficia a nuestros estudiantes, sino que también ofrece oportunidades exclusivas para nuestros docentes. Los profesores del Colegio Rochester pueden participar en programas de formación especializados, hacer uso de las instalaciones de la Universidad de La Sabana y disfrutar de visitas pedagógicas que enriquecerán su experiencia académica y profesional.

Estamos emocionados por las posibilidades que esta renovada alianza ofrece a nuestra comunidad educativa. Creemos que estas oportunidades fortalecerán aún más la calidad de la educación que brindamos en el Colegio Rochester y abrirán puertas a un futuro académico exitoso para nuestros estudiantes.

Agradecemos a la Universidad de La Sabana por su continua colaboración y apoyo.