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Choice Theory, Mental Health and Well-Being

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Recognizing our DNA after attending the CIS Mental Health and Well-Being Workshop.

On November 2nd – 4th, the Council Of International Schools Mental Health and Well-Being Workshop was held. There were 78 attendees and 5 of them from the Americas, including the two members of the Students Wellness Center of Rochester School. During the workshop, the speakers covered diverse topics around international students’ mental health and its relation to student’s cognitive development. One of the main concerns of international schools at the workshop was how to get the schools’ board or leaders to recognize the importance of Mental Health and Well-being. Also, the challenge of implementing a schoolwide social-emotional learning culture was on the spot.

After three days of reflecting around this and listening to the speakers and attendees, I just started making visible connections with Choice Theory, and acknowledging the tools and actions we have implemented regularly. As a certified Glasser Quality School, we have demonstrated that there is nothing more important than the mental health of our community. Also, teaching the different concepts and tools for having good mental health across the curriculum has always been highly relevant for the schools’ board.

After listening to experts and best practices worldwide, I feel proud and honored to be part of a community that believes in the importance of mental health and healthy relationships. I now can state, without a doubt, that Social-emotional health and well-being runs through Rochester’s DNA.

Maríamónica Muñoz Life Project program Coordinator AP Coordinator 11th grade mentor

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Resumen: Teoría de la elección, salud mental y bienestar:  Reconociendo nuestro ADN tras asistir al Taller de Salud Mental y Bienestar del CIS – Council of International Schools.

Del 2 al 4 de noviembre se celebró el Taller de Salud Mental y Bienestar del CIS, con 78 asistentes y 5 de ellos de las Américas, incluyendo a los dos miembros del Centro de Bienestar Estudiantil de la Escuela de Rochester. Durante el taller, los ponentes trataron diversos temas en torno a la salud mental de los estudiantes internacionales y su relación con el desarrollo cognitivo del alumno. Una de las principales preocupaciones de los colegios internacionales en el taller fue cómo conseguir que el consejo o los líderes de los colegios reconozcan la importancia de la Salud Mental y el Bienestar. 

Además, el reto de implantar una cultura de aprendizaje socio-emocional en toda la escuela estaba en el punto de mira.

Después de tres días de reflexión en torno a esto y de escuchar a los ponentes y asistentes, empecé a hacer conexiones visibles con la Teoría de la Elección, y a reconocer las herramientas y acciones que hemos implementado regularmente. Como Colegio de Calidad Glasser certificada, hemos demostrado que no hay nada más importante que la salud mental de nuestra comunidad. Además, la enseñanza de los diferentes conceptos y herramientas para tener una buena salud mental a través del plan de estudios siempre ha sido muy relevante para la junta directiva del colegio.

Después de escuchar a los expertos y las mejores prácticas de todo el mundo, me siento orgullosa y honrada de formar parte de una comunidad que cree en la importancia de la salud mental y las relaciones saludables. Ahora puedo afirmar, sin lugar a dudas, que la salud socioemocional y el bienestar están presentes en el ADN de nuestro Rochester.

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