top of page

Geometry for the Brain – Geometry Class – 9th Grade


During the last month, in Geometry class, we focused on learning the basics and stimulating our brains to understand spaces and diverse shapes. In this workshop, we could understand tool management and its importance. There are cases that we analyzed and created geometrical figures according to the instruction. After, that the shapes were translated to geoplanes. We enjoyed constructing the shapes, it was a fun way to interact with geometry. Additionally, working with our parents was very enjoyable and interesting, as we could understand how our brains worked. They believed that geometry is an interesting way to understand real-life proportions and that these kinds of activities help in that understanding. Some cases were hard but as we understood the instructions we were able to comprehend and worked out the expected.

Paula Romero and Manuela Benavides 9th Grade Students

Resumen:Durante el último mes, en la clase de Geometría, nos centramos en aprender los fundamentos y estimular nuestro cerebro para entender los espacios y las diversas formas. En este taller, pudimos entender el manejo de las herramientas y su importancia. Hubo casos en los que analizamos y creamos figuras geométricas según la instrucción. Después, las formas se tradujeron en geoplanos. Disfrutamos construyendo las formas, fue una forma divertida de interactuar con la geometría. Además, trabajar con nuestros padres fue muy agradable e interesante, ya que pudimos entender cómo funcionaba nuestro cerebro. Ellos creían que la geometría es una forma interesante de entender las proporciones de la vida real y que este tipo de actividades ayudan a esa comprensión. Algunos casos eran difíciles, pero a medida que entendíamos las instrucciones éramos capaces de comprender y resolver lo esperado.

3 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo

Comments


bottom of page