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Achieving Creative Paper Looms

Kindergarten students worked with horizontal, vertical, diagonal, and zig-zag lines, creating lines with their bodies, drawing lines in large format papers and cutting strips of paper to refine motor skills. Their final project was a card to commemorate International Peace Day by weaving vertical and horizontal lines creating patterns of colors and rhythms as a mindfulness practice.

Students learned how weaving is present in different cultures and objects that we use daily such as the school sweater, baskets, bags or braids and they discovered the relation between weaving and patterns by overlapping vertical and horizontal lines.

They recalled the movements going under the mountain and over the snail-like Larry the Line, a poem they read. They created their own paper looms by tracing first vertical lines and then cutting along those lines; and received instructions about how to start weaving with the paper strips following the same movements passing over and under the loom lines. They were constantly checking their work to confirm that little squares were appearing as the result of the correct weaving.

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Los estudiantes de jardín trabajaron con líneas horizontales, verticales, diagonales y en zigzag, creando líneas con su cuerpo, dibujando líneas en papeles de gran formato y recortando tiras de papel para afianzar su motricidad fina. Su proyecto final fue una tarjeta para conmemorar el Día Internacional de la Paz tejiendo líneas verticales y horizontales creando patrones de colores y ritmos como una práctica de atención plena.

Los estudiantes aprendieron cómo el tejido está presente en diferentes culturas y objetos que usamos a diario como mi saco del colegio, canastas, bolsos o trenzas y descubrieron la relación entre el tejido y los patrones mediante la superposición de líneas verticales y horizontales.

Recordaron los movimientos pasando por debajo de la montaña y sobre el caracol como Larry the Line, un poema que leyeron. Crearon sus propios telares de papel trazando primero líneas verticales y luego cortando a lo largo de esas líneas; y recibieron instrucciones sobre cómo empezar a tejer con las tiras de papel siguiendo los mismos movimientos pasando por encima y por debajo de las líneas del telar. Estaban constantemente revisando su trabajo para confirmar que aparecían pequeños cuadrados como resultado del tejido correcto.

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