top of page

China´s One-Child Policy – Ancient World – 6th Grade


As global citizens, the seventh graders conducted a research on China and focused on one of the most controversial measures adopted by a country recently: the “one child policy.” To do this, they used technology to investigate and carry out an analysis of the pros and cons of such policy, demonstrating their ability to obtain optimal information and systemic thinking. We want to acknowledge the work done by the students: Daniel Azuero, Julián Soler and Juan Sebastián Torres, who showed high levels of thinking through a quality presentation. Congratulations!

Ricardo Baquero Social Sciences Teacher for Middle School and High School

Resumen:Como ciudadanos globales, los estudiantes de sexto realizaron una investigación acerca de China y se enfocaron en una de las medidas más controversiales adoptadas por un país recientemente: la “política del hijo único”. Para ello hicieron uso de la tecnología para investigar y realizar un análisis de los pros y contras de dicha política, demostrando su capacidad de informarse óptimamente y de pensamiento sistémico. En esta ocasión queremos reconocer el trabajo realizado por los estudiantes Daniel Azuero, Julián Soler y Juan Sebastián Torres quienes evidenciaron altos niveles de pensamiento a través de una presentación de calidad. ¡Enhorabuena!

1 visualización0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo

コメント


bottom of page