Cities and Ideas – Interdisciplinary Project

In 10th grade, the teachers from Theater, Morella Zuleta, from Spanish, Paola González, Leonardo Betancourt, Francisco Gómez, and Social Science, Ricardo Baquero, will develop an innovative interdisciplinary project: Cities and Ideas that will be nourish throughout the academic year.

Developing this project is a great achievement because:

1. An analysis will be made from different academic disciplines.

2. Useful knowledge will be secured.

3. A semantic field will be created in the students’ minds about investigation themes that will get into action.

4. Leadership will be the focus, as well as team work, Blended Learning and Global Citizenship.

Juan Francisco Gómez Spanish Curriculum Coordinator Spanish &  Philosophy Teacher

————————————————————————

En grado noveno, los docentes de teatro, Morella Zuleta, de castellano, Paola González, Leonardo Betancourt, Francisco Gómez y de sociales, Ricardo Baquero, estaremos desarrollando un novedoso proyecto interdisciplinario: Las ciudades y las Ideas, que irá creciendo a lo largo del año escolar.

Realizar este proyecto es un gran logro porque:

1. Se realizará un análisis desde varias disciplinas.

2. Se afianzará el conocimiento con utilidad.

3. Se creará un campo semántico en las mentes de los estudiantes acerca de los temas investigados y puestos en escena.

4. Se enfoca en el liderazgo, el trabajo en equipo, el Blended Learning y la ciudadanía global.

Juan Francisco Gómez Coordinador del Currrículo de Español Docente de Español y Filosofía

1 visualización0 comentarios