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Establishment of the Student Council


We are celebrating the establishment of the main mechanism for student participation: the Student Council. In spite of the logistical difficulties generated by the Pandemic, over the past two weeks, Assemblies were held via Zoom, where, thanks to hybrid voting, i.e., virtual and face-to-face, the Student Council was established.  

We are grateful to all the candidates from Fourth to Twelfth grades, who demonstrated, through their speeches, the application of Rochester virtues such as leadership and professional self-evaluation. Likewise, through the presentation of their proposals, they were able to demonstrate their integrity and systemic thinking and acting, within the contexts where they belong. It is a great achievement for the community to see our students exercising their rights, practicing democracy and evidencing their learning.

We also highlight and value the support given by Family Coordinators, Mentors and Relationship Directors to the Social Science Teachers, who led this democratic process in their respective grades.  

The new Representatives will work on behalf of student interests and hopefully become the channel for Rochester students to feel represented in the decision-making processes of our community. 

Milena Caballero 


Resumen: Conformación del Consejo Estudiantil

Estamos celebrando que se logró conformar el principal mecanismo de participación de los estudiantes: el Consejo Estudiantil. A pesar de las dificultades logísticas que ha generado la Pandemia, las últimas dos semanas se realizaron Asambleas a través de Zoom, donde gracias a las votaciones híbridas, es decir, virtuales y presenciales, quedó establecido el Consejo.  

Les agradecemos a todos los candidatos de Tercero a Undécimo, quienes demostraron, a través de sus discursos, la aplicación de virtudes rochesterianas como el liderazgo y la autoevaluación profesional. Asimismo, y a través de la presentación de sus propuestas, lograron demostrar su integridad y el ser sistémicos al pensar y actuar, en los contextos a los que pertenecen. Es un gran logro para la comunidad el hecho de que nuestros estudiantes puedan ejercer sus derechos, practicar la democracia y evidenciar sus aprendizajes.

También sobresale el valor que le damos al apoyo que los Coordinadores de Familia, los Mentores y los Directores de Relaciones le brindaron a los Docentes del área de Ciencias Sociales, quienes lideraron en sus respectivos grados este proceso democrático. 

Los nuevos Representantes trabajarán en pro de los intereses estudiantiles y esperamos se conviertan en el canal para que los rochesterianos se sientan representados en los procesos de toma de decisión, que existen en nuestra comunidad.



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