top of page

I Know and Use High Frequency Words!

Kinder students enjoy learning English vocabulary through a process of constructing meaning, learning about the world through theme – based units provides a meaningful basis for a variety of  language tasks. This week we started our new unit: I like food.

Students were able to share their preferences with food and use all the vocabulary related to this topic. They practice through songs, flash cards and real food. They also were able to read and write sentences, using the high frequency words the knew and practice the new structure I Like.Recognizing and being able to read high-frequency words gives children the confidence they need. High-frequency words provide the building blocks for children’s reading success. Learning to recognize these words quickly and automatically is an important step in becoming a fluent reader.

During this class activity students were able to play and have fun, feeling successful using the high frequency words and the food vocabulary.

Conozco y uso las palabras de uso frecuente

Los estudiantes de kínder disfrutan aprendiendo vocabulario en inglés a través de un proceso de construcción de significado, aprender sobre el mundo a través de unidades basadas en temas proporciona una base significativa para una variedad de tareas lingüísticas. Esta semana comenzamos nuestra nueva unidad: Me gusta la comida.

Los estudiantes pudieron compartir sus preferencias con la comida y usar todo el vocabulario relacionado con este tema. Practicaron a través de canciones, imágenes  y comida real. Lograron leer y escribir oraciones, usando las palabras de uso frecuente que conocían y practicaron la nueva estructura Me gusta.

Reconocer y poder leer palabras de uso frecuente les da a los niños la confianza que necesitan para fortalecer su proceso de lectura y escritura.

Durante esta actividad de clase, los niños lograron practicar el nuevo vocabulario, se divirtieron y aprendieron.

0 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo
bottom of page