top of page

Photo Math Project, Advanced Algebra – 9th Grade


In 9th Grade, Advanced Algebra is studied where diverse topics are learned throughout the semester.  The Photo Math project demonstrates mathematical concepts and procedures studied. In this project, we  had to display mathematical concepts in real-life architectural situations seen at Rochester School, for  instance, linear functions modeled by the standard equation of y= mx+b, quadratic functions modeled by  y = a x2 + bx + c 

the general form of , and absolute value functions modeled by the standard equation  y=|x|. Our group, conformed by Paula Romero and María José Jímenez decided to model the equations  studied in functions that could be seen around school. Three pictures were taken where a coordinate plane  was placed and a function with real values had to be seen. The topics studied were key to understanding  how the project worked and how to display the different concepts and functions based on algebraic  materials that were seen. The idea was to calculate the different values shown in the pictures with graphs  to create a standard equation for the picture named after the mathematical concept that was displayed.  

The pictures had to follow specific requirements and had to be named after the concept that the picture  showed. The three pictures taken were based on linear function, named Linear Support, quadratic  function, named The Chain of a Parabola, and absolute valued, named Climbing the Steps to the Absolute  Value. The outcome of the project was reflected following the criteria from the rubric making diverse  relationships with topics studied before therefore a website was made according to the criteria for our  desired grade to achieve a mastery level. There had to be a physical and online translation of the project  which could be seen in the final oral explanation with the printed frames and specific photos. The Photo  Math project was a mathematical experience that signified the concepts studied in real-life situations with  Rochester School in mind thus it being an experience of learning.  

Paula Romero and María José Jiménez 9th Grade Students



Resumen: Proyecto Foto Matemático, Álgebra Avanzada – 8º Grado

En Octavo grado, se estudia Álgebra Avanzada donde se aprenden diversos temas a lo largo del semestre.  El proyector de foto matemática demuestra los conceptos y procedimientos matemáticos estudiados. En  este proyecto, tuvimos que mostrar conceptos matemáticos en situaciones arquitectónicas de la vida real  vistas en Rochester School, por ejemplo, funciones lineales modeladas por la ecuación estándar de  y = a x2 + bx + c

y = mx + b, funciones cuadráticas modeladas por la forma general y funciones de  valor absoluto modeladas por la ecuación estándar y = | x |. Nuestro grupo, conformado por Paula Romero  y María José Jímenez decidió modelar las ecuaciones estudiadas en funciones que se pudieran ver  alrededor del colegio. Se tomaron tres fotografías donde se colocó un plano de coordenadas y se tuvo que  ver una función con valores reales. Los temas estudiados fueron claves para entender cómo funcionó el  proyecto y cómo mostrar los diferentes conceptos y funciones en base a los materiales algebraicos que se  vieron. La idea era calcular los diferentes valores que se muestran en las imágenes con gráficos para crear  una ecuación estándar de acuerdo con la imagen, la cual lleva el nombre del concepto matemático que se  escogió.  

Las imágenes tenían que seguir requisitos específicos y debían llevar el nombre del concepto que  mostraba la imagen. Las tres fotografías tomadas se basan en la función lineal, denominada Soporte  lineal, función cuadrática, denominada La cadena de una parábola, y valor absoluto, denominada  Subiendo los escalones hacia el valor absoluto. El resultado del proyecto se reflejó siguiendo los criterios  de la rúbrica estableciendo diversas relaciones con los temas estudiados anteriormente por lo que se  realizó un sitio web de acuerdo con los criterios de nuestra calificación deseada para alcanzar un nivel de  maestría. Tenía que haber una traducción física y en línea del proyecto que se podía ver en la explicación  oral final con los marcos impresos y fotografías específicas. El proyecto foto matemático fue una  experiencia matemática que demostró los conceptos estudiados en situaciones de la vida real con el  colegio Rochester en mente, por lo que fue una experiencia de aprendizaje. 

2 visualizaciones0 comentarios

Commentaires


bottom of page