top of page

The Chemistry of Climate Change

In the Chemistry & Conservation class, the students of Ninth Grade were exploring greenhouse gasses and their effects as a classroom-strategy to understand their behavior. The goal of the activity was to examine evidence of climate change, exploring sources of carbon emissions, and  investigate consequences and some possible solutions for climate change in order to develop and use models, constructing explanations, designing solutions and analyzing real situations.

The students did an experiment where they did measurements about the heat absorption property of carbon dioxide as an important first step in understanding climate change. They exposed two closed systems to a heat source and recorded changes in temperature over time. One closed system contains ambient air and the other additional CO2. 

Our challenge was using the results by designing a model of the carbon cycle and the greenhouse gasses and sharing ideas in the class.  


Figure 1. Lab activities. 


Figure 2.  Model designed by Juan Sebastian Aranguren, Ana Sofia Abadia and Nicolas Alvarez, 9th grade. 

En la clase de Química y Conservación, los estudiantes de Octavo Grado realizaron una exploración sobre los gases de efecto invernadero y sus efectos como una estrategia en el aula  de clase para comprender el comportamiento de los mismos. El objetivo de la actividad fue examinar la evidencia del cambio climático, explorar fuentes de emisiones de carbono e investigar sus consecuencias y algunas posibles soluciones para el cambio climático con el fin de desarrollar y utilizar modelos, construir explicaciones, diseñar soluciones y analizar situaciones reales.

Los estudiantes realizaron un experimento en el que tomaron medidas sobre la propiedad de absorción de calor del dióxido de carbono como un primer paso importante para comprender el cambio climático. Expusieron dos sistemas cerrados a una fuente de calor y registraron los cambios de temperatura a lo largo del tiempo. Un sistema cerrado contiene aire ambiente y el otro CO2 adicional.

Nuestro desafío fue usar los resultados para diseñar un modelo sobre el ciclo del carbono y los gases de efecto invernadero y compartir nuestras ideas en la clase.

Ana Maria Campos Chemistry Teacher High School 

9 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


_MG_6168-Recovered-(1).jpg

Solicita Admisión

Inspirar y educar estudiantes a tomar control de sus vidas con el mundo en mente. 

bottom of page